BMW ir atklājis savu ūdeņraža projektu, kura pamatā ir BMW X5 krosovers. Modelis ar prefiksu i Hydrogen Next priecēs patērētājus ar izcilu veiktspēju, kā arī nedaudz atjauninātu dizainu, kas tomēr vēl ir prototipa izstrādes stadijā. Tālāk mēs jums pastāstīsim par visām detaļām, kuras mēs paši zinām par šo projektu.
Vispirms es gribu runāt par ūdeņraža degvielas šūnām un automašīnas šasiju, kas spēj attīstīt līdz 374 zirgspēkiem. Tajā pašā laikā zem automašīnas apakšas ir paslēpta ietilpīga oglekļa šķiedras tvertne, kas spēj izturēt spiedienu līdz 700 bāriem. Ar vienu automašīnas uzpildīšanu pietiek 1200 km nobraukumam.
Tajā pašā laikā jebkurš ūdeņraža automobilis faktiski ir elektromobilis, kurā kurināmā elementi ģenerē tikai elektroenerģiju, lai darbinātu parasto elektromotoru. Ūdeņraža modeļu priekšrocības ietver iespēju ātri uzpildīt ūdeņraža degvielu, kas šobrīd nodrošina daudz lielāku nobraukumu nekā tradicionālie litija jonu akumulatori.
Pagaidām modelis atrodas testa izmēģinājumu stadijā, un tāpēc vēl ir pāragri runāt par tā pārdošanas sākšanu vai izlaišanu sērijā. Katrā ziņā Toyota mirai ūdeņraža sedans, kas savulaik kļuva par pirmo sērijveidā ražoto ūdeņraža automobili, jau tagad ar spēku ceļo daudzās Eiropas valstīs un dzimtajā Japānā, kas iedvesmo cerību uz šīs nozares gaišo nākotni.